شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1400

اطلاعات مفيد براي خانوم ها

فوايد انبه خشك براي سلامتي

۸ بازديد

ويتامين A

اولين مزيت انبه خشك شده مربوط به ويتامين A است. در واقع، انبه خشك سرشار از ويتامين A است. اين ويتامين براي سلامت بينايي، پوست درخشان و سيستم ايمني بدن بسيار حياتي است. به همين ترتيب، خوردن انبه خشك مي‌تواند به بهبود بينايي و درمان بيماري هاي چشمي مرتبط با افزايش سن و همچنين اختلالات چشمي مانند گلوكوم و آب مرواريد كمك كند.

ويتامين A موجود در انبه خشك شده همچنين به درمان بيماري‌هاي پوستي مانند آكنه، پسوريازيس، اگزما و سوختگي كمك مي‌كند. همچنين براي جلوگيري از تأثير قرار گرفتن در معرض آفتاب و پيري پوست شناخته شده است. به همين ترتيب باعث بهبودي زخم‌ها مي‌شود.

ويتامين A انبه خشك شده با همان عنصري افزايش مي‌يابد‌كه به انبه (و ساير ميوه ها و سبزيجات) رنگ قرمز، زرد و نارنجي مي‌بخشد. بدن ما پس از بلع، آن‌ها را به اين ماده مغذي ضروري تبديل مي‌كند.

فيبر بيشتر

انبه خشك حاوي فيبرهاي محلول است كه نه تنها به هضم غذا كمك مي‌كند و دستگاه گوارش را تميز مي‌كند‌، بلكه به كاهش كلسترول و كاهش وزن كمك مي‌كند. اين واقعيت را اضافه كنيد كه انبه حاوي آنزيم هايي به نام آميلاز است كه براي تجزيه آسان غذا به تجزيه مواد غذايي كمك مي‌كند. آن‌ها همچنين به تجزيه كربوهيدرات‌هاي پيچيده به قندهاي ساده كمك مي‌كنند.

 

خواص آنتي اكسيداني

مانند ساير ميوه‌هاي فراوان، انبه حاوي تركيباتي است كه به عنوان آنتي اكسيدان عمل مي‌كنند. آنتي اكسيدان ها از سلول‌هاي ما در برابر آسيب راديكا‌ل هاي آزاد كه اغلب با سرطان، ديابت و پيري همراه هستند محافظت مي‌كنند. يك آنتي اكسيدان از اين دست مانگيفرين نام دارد كه موضوع بسياري از مطالعات بوده است. اين مطالعات همه به توانايي منگيفرين در جلوگيري و مقابله با آسيب سلول‌هاي قسمت‌هاي مختلف بدن اشاره دارد.

خوب براي خانم‌ها

انبه خشك حاوي دوزهاي فولات است كه با اكسيد شدن به اسيد فوليك تبديل مي‌شود. اسيد فوليك به عنوان يك مكمل غذايي ضروري قبل از تولد در نظر گرفته مي‌شود. اين ماده در رشد مناسب مغز و نخاع كودك ضروري است، بنابراين از بروز نقص مرتبط با رشد كم سيستم عصبي كودك جلوگيري مي كند.

علاوه بر اين، انبه خشك همچنين داراي كلسيم و آهن است كه براي سلامت استخوان‌ها، به ويژه در دوران بارداري و پيري ضروري است. آهن به جلوگيري از كم خوني كمك مي‌كند، بيماري كه زنان مي‌توانند در طي و بعد از پريود ماهانه مستعد آن شوند.