شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1400

اطلاعات مفيد براي خانوم ها

انجماد فلفل چيلي سوخاري

۷ بازديد

ياد بگيريد كه چگونه فلفل‌هاي سوخاري را منجمد كنيد تا بتوانيد آ‌‌ن‌ها را در طول زمستان نگه داريد و هر زمان كه مايل بوديد از آنها استفاده كنين.

وقتي يك سبد فلفل داريد شايد دوست داشته باشيد آن را هديه بدهيد. شايد پشيمان شويد و تصميم بگيريد آن را نگهداريد. براي نگهداري گزينه‌ها زياد است، اما انجماد يكي از محبوب‌ترين گزينه‌ها است.

هنگامي‌كه آن‌ها را از فريزر خارج مي‌كنيد، گوشت معمولا نرم تر مي‌شود و براي برشته كردن آنقدرها عالي نيستند. چرا آنها را قبل از اينكه فريز كنيد سرخ نكنيد؟ بله، اين يك گزينه عالي براي كساني است كه از طعم فلفل چيلي برشته لذت مي‌برند.

اين روش براي هر نوع فلفل چيلي كار مي‌كند، اگرچه پوست كندن فلفل‌هايي با گوشت نازك تر دشوارتر خواهد بود، اشكالي ندارد. فقط آنها را با پوستشان منجمد كنيد. فرآيند برشته كردن بسيار ساده است.

چگونه فلفل سوخاري را فريز كنيم

ابتدا تصميم بگيريد كه چگونه آنها را برشته كنيد

مي‌توانيد آن‌ها را روي شعله تفت دهيد و اغلب آن‌ها را بچرخانيد تا زماني كه پوست آن‌ها سياه و سفيد شود. مي‌توانيد آنها را كبابي كنيد يا مي‌توانيد آنها را بپزيد.

فلفل‌هاي خود را از طول نصف كنيد. ساقه‌ها را برداريد.  كناره‌هاي پوست را به سمت بالا بكشيد و كمي ‌با روغن آغشته كنيد!

فر را روي 350 درجه فارنهايت تنظيم كنيد و آنها را حدود 20 تا 25 دقيقه بپزيد. دما را كمي ‌افزايش دهيد تا زمان پخت كاهش يابد، يا آنها را آب پز كنيد تا بيشتر كاهش يابد.

چيزي كه مي‌خواهيد اين است كه پوست آن را زغالي كنيد نه اينكه گوشت فلفل را بسوزانيد.  پخت احتمالاً يكنواخت ترين نوع زغالي شدن را به شما مي‌دهد. وقتي به خوبي ذغال شدند، از فر خارج كنيد. بعد اجازه دهيد كمي ‌خنك شوند.

حالا مي‌توانيد آن‌ها را با دستمال كاغذي بپوشانيد يا داخل يك كيسه پلاستيكي يا كاغذي قرار دهيد. مهر و موم كنيد اين كار باعث مي‌شود كه حرارت فلفل‌ها را بخار پز كند، پوست آن‌ها شل مي‌شود و پوست آن‌ها را راحت‌تر جدا مي‌كند. اجازه دهيد حدود 15-20 دقيقه يا بيشتر بخار شوند.

سپس، اگر قبلاً اين كار را نكرده ايد، پوست‌ها و قسمت‌هاي داخلي آن را جدا كنيد. فلفل‌هاي برشته را ورقه‌اي خرد كرده و در كيسه‌هاي قابل مهر و موم قرار دهيد. تا حد امكان برداشته و مهر و موم كنيد. آنها را داخل فريزر بگذاريد. آنها اين راه را تا يك سال حفظ مي‌كنند.

در حالي كه در حال لذت بردن از فلفل‌هاي تازه هستيد، اين فلفل چيلي برشته شده زيبا در زمستان منتظر شما خواهند بود. آنها براي بسياري از غذاها - سوپ‌ها، خورش‌ها، سس‌ها، وعده‌هاي غذايي يك ديگر خوب هستند.