شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1400

اطلاعات مفيد براي خانوم ها

دسر با ميوه خشك

۹ بازديد

دوست‌داران دسر معمولا به دنبال دسرهاي متفاوت و خوشمزه هستند. اگر جز طرفداران طعم هاي متفاوت و خاص هستيد، در اينجا دستور چند دسر متنوع با ميوه خشك را آورده‌ايم.

 

پاي سيب و ميوه خشك زمستاني

اگرچه ما يك پاي سيب خوب را دوست داريم، اما يك راه آسان براي اينكه آن را كمي جالب‌تر كنيم، اضافه كردن ميوه‌هاي خشك مانند كشمش، توت، زغال اخته، گيلاس يا انجير است. هر ميوه اي طعمي خاص، ترشي يا شيريني را به پاي اضافه مي كند. چند نوع مختلف را تركيب كنيد تا متنوع‌ترين طعم را به دست آوريد.

دستور تهيه پاي سيب زمستاني و ميوه خشك را دريافت كنيد »

كشمش بلغور جو دوسر بدون پخت

مهم نيست كه چه نوع جو دوسر درست مي كنيد، به يك چيز خوشمزه براي نگه داشتن تمام آن جو، آجيل و دانه ها در كنار هم نياز داريد. در اينجا، ما به كشمش‌ بسنده مي‌كنيم. كه با جو و گردو در غذاساز پخته مي‌شوند، به نوعي چسب براي چسباندن ساير مواد تبديل مي شوند و علاوه بر اين، طعم شيريني را ارائه مي دهند. نارگيل خرد شده و دانه هاي آفتابگردان آجيلي تضاد بيشتري ايجاد مي كند.

دستور تهيه ميله كشمش بلغور جو دوسر بدون پخت را دريافت كنيد »

كيك رام خرما با گردو و نارگيل

اين كيك برخي از عناصر كيك رام كريسمس (گردو و خرما) را با مقداري از كيك رام كارائيب (نارگيل و رام تيره) تركيب مي‌كند، در حالي كه طعم شديد وانيلي آن از يك ماده مخفي مي آيد: مخلوط پودينگ وانيلي.

دستور تهيه كيك رام خرما با گردو و نارگيل »

 

بيسكوتي زردآلو

 

تكه‌هاي زردآلو خشك با كيفيت بالا به اين بيسكوتي طعم ميوه‌اي مي‌دهد كه با چند قاشق چاي‌خوري عصاره وانيل تكميل مي‌شود. زردآلوها بايد نرم و چاق باشند. اگر فقط مي توانيد زردآلوهاي خشك تري پيدا كنيد، ابتدا آن را در آب جوش نرم كنيد. ما ترجيح مي‌دهيم بيسكويتي‌هايمان را كمي كمتر بپزيم، بنابراين گاز گرفتن آن‌ها كمي آسان‌تر است.

دستور پخت بيسكوتي زردآلو را دريافت كنيد »

 

براك چاي ايرلندي (نان كشمشي خيس شده با چاي)

اين نان ايرلندي به كمي دقت نياز دارد. خيساندن كشمش در چاي يك شبه يك مرحله ضروري است. اما زماني كه اين كار انجام شد، فقط بايد كشمش و خيساندن چاي را با آرد، شكر، دارچين، جوز هندي و تخم‌مرغ مخلوط كنيد و همه را در يك نان قهوه‌اي، دلچسب و با طعم ملايم عسلي بپزيد. پاشيدن رويه با جوي ضخيم، كمي بافت زيبا مي‌افزايد.

دستور تهيه براك چاي ايرلندي (نان كشمشي خيس شده با چاي) »

چرا كاهش وزن مهم است؟

۷ بازديد

كاهش وزن حتي به اندازه 5 درصد از كل وزن بدنتان سلامتي شمارا تضمين مي‌كند. در ادامه با ما همراه باشيد تا به فوايد آن پي ببريد.

تري گليسيريد را پايين بياوريد

تري گليسيريد ذراتي در بدن شما هستند كه چربي را براي ذخيره و انرژي انتقال مي‌دهند. سطوح بالا (بيش از 200 ميلي گرم در دسي ليتر) به اين معني است كه احتمال حمله قلبي يا سكته در شما بيشتر است. اگر كمي لاغر شويد، مي‌توانيد به سطوح سالم (حدود 150 ميلي گرم در دسي ليتر) نزديك شويد. 

 

كاهش فشار خون بالا

وزن اضافي بدن باعث مي‌شود خون شما به شدت به ديواره شريان فشار بياورد. اين باعث مي‌شود قلب شما نيز سخت‌تر كار كند. اگر 5 درصد از آن عدد روي ترازو كم كنيد، مي‌توانيد فشار را حدود 5 امتياز كاهش دهيد. نمك خود را قطع كنيد و مقدار زيادي سبزيجات، ميوه‌ها و لبنيات كم چرب بخوريد و ممكن است آن را حتي بيشتر كاهش دهيد.

 

توقف آپنه خواب

افرادي كه اضافه وزن دارند بافت اضافي در پشت گلوي خود به دست مي‌آورند. هنگامي كه بدن شما هنگام خواب آرام مي‌شود، آن بافت مي‌تواند پايين بيايد و راه تنفس شما را مسدود كند. اين باعث مي‌شود كه در طول شب بارها و بارها نفس نكشيد، كه باعث انواع مشكلات سلامتي، به ويژه براي قلب شما مي‌شود. كمي لاغري مي‌تواند به آپنه خواب كمك كند. گاهي اوقات به اندازه‌اي است كه مي‌توانيد استفاده از دستگاه‌هاي تنفسي حجيم را كه آن را درمان مي‌كنند متوقف كنيد.

 

مقاومت معكوس به انسولين

چربي بدن، به خصوص در ناحيه شكم، مواد شيميايي ترشح مي‌كند كه باعث مي‌شود بدن شما نسبت به اثرات انسولين واكنش نشان ندهد. هورموني كه سطح قند خون را در حالت عادي نگه مي‌دارد. حتي اگر لوزالمعده شما براي توليد انسولين بيشتر سخت‌تر كار مي‌كند، قند خون شما مي‌تواند خيلي بالا برود. كمي كاهش وزن مي‌تواند به معكوس كردن اين اثر كمك كند.

 

طولاني‌تر و بهتر بخوابيد

برخي از مطالعات نشان داده‌اند كه عدم مصرف كافئين مي‌تواند احتمال چاقي شما را افزايش دهد. برخي ديگر نشان مي دهند كه از دست دادن حداقل 5 درصد از وزن اضافي مي‌تواند منجر به خواب بهتر شود. اما زياده روي نكنيد. خواب زياد براي وزن يا سلامتي شما خوب نيست.

كاربرد گوجه فرنگي خشك شده

۲۰ بازديد

گوجه‌فرنگي‌هاي خشك شده بسيار مناسب هستند. زيرا عملاً براي هميشه ماندگار هستند . آن‌ها كه به راحتي در هر سوپرماركتي يافت مي شوند، طعم گوجه فرنگي غليظي را ارائه مي دهند كه تركيبي عالي از شيرين و شور است

گوجه فرنگي خشك شده به صورت بسته بندي خشك فروخته مي شود. بياييد نحوه استفاده از گوجه فرنگي خشك شده براي تهيه انواع غذاهاي خوش طعم را بررسي كنيم.

طرز تهيه گوجه فرنگي خشك شده

فرآيند خشك كردن گوجه فرنگي در آفتاب به عنوان راهي براي نگهداري ميوه براي مدت زمان طولاني‌تري آغاز شد. زيرا نمك زدن و خشك كردن باعث كند شدن عمل تجزيه مي شود.

گوجه فرنگي خشك شده از گوجه فرنگي هايي تهيه مي شود كه ابتدا روي درخت رسيده است. سپس آنها را به نصف برش مي دهند، روي صفحه اي برجسته قرار مي دهند و در آفتاب قرار مي دهند تا خشك شوند. در اين مرحله اغلب با نمك تيمار مي شوند. گوجه‌فرنگي‌ها بايد در شب وارد شوند و در برابر حشرات محافظت شوند، و فرآيند خشك‌كردن زماني كامل مي‌شود كه حدود 90 درصد وزن آب خود را در اثر تبخير از دست بدهند و طعم غليظ و مواد مغذي گوجه‌فرنگي را پشت سر بگذارند. اين فرآيند بسته به آب و هوا معمولا يك تا دو هفته طول مي كشد.

آبرساني مجدد گوجه فرنگي خشك شده بسته بندي شده خشك 

قبل از پختن با گوجه فرنگي خشك شده، ابتدا بايد اين جواهرات مديترانه اي را آبگيري كنيد . چگونه گوجه فرنگي خشك شده را آبرساني كنيم؟ براي خلاص شدن از شر نمك اضافي كه ممكن است براي حفظ آنها استفاده شده باشد، آنها را زير آب جاري بشوييد.

سپس گوجه‌فرنگي‌هاي خشك شده را در قابلمه‌اي با آب بريزيد تا روي آن را بپوشاند. با حرارت زياد بپزيد تا به جوش بيايند سپس حرارت را خاموش كنيد. بگذاريد دم بكشد تا خنك شوند و كاملا آب شوند. آبكش كنيد و خشك كنيد. اگر زمان كمي داريد، اين فرآيند ممكن است با استفاده از مايكروويو انجام شود.

گوجه فرنگي خشك شده در روغن بسته بندي شده است

 

اين گوجه فرنگي هاي مجلل را مي توان مستقيماً از شيشه استفاده كرد . بهترين آنها در روغن زيتون فوق بكر بسته بندي شده اند كه به سس ها و وينيگرت افزوده مي شود .

براي استفاده از اين گوجه‌فرنگي‌ها، كافي است آن‌ها را آبكش كنيد و اگر مي‌خواهيد روغن اضافي آن‌ها را برداريد، با يك حوله كاغذي خشك كنيد. برخي از بازارهاي لذيذ، گوجه فرنگي خشك شده بسته بندي شده با سير، سبزي و حتي ماهي تن مي فروشند. پس حتما برچسب ها را بخوانيد.

نحوه استفاده از گوجه فرنگي خشك شده: دستور العمل ها

گوجه فرنگي خشك شده را مي توان در سالادها، پاستاها و غذاهاي بي شمار ديگري كه در آن مي‌خواهيد طعم گوجه اي شديد استفاده كنيد. يك ايده خوب اين است كه آنها را خرد كنيد و به عنوان يك رويه اضافي براي سالاد سنتي استفاده كنيد.

نان بدون گلوتن با گوجه فرنگي و پنير: دستور تهيه

نان بدون گلوتن را با اضافه كردن گوجه‌فرنگي خرد شده و مقداري پنير پارمزان خوشمزه‌تر كنيد.

سوشي وگان با گوجه فرنگي

همه سوشي را دوست دارند، اما همه ماهي را دوست ندارند. نترسيد ، گوجه فرنگي هاي خشك شده جايگزيني براي مارماهي بسته بندي شده با اومامي در رول سوشي شما اضافه مي كنند . كدو سبز، پوره سيب و سركه بالزاميك را براي لذيذترشدن اضافه كنيد.

از گوجه فرنگي هاي مختلف در پستو استفاده كنيد

پستوي سنتي را با اضافه كردن گوجه فرنگي خرد شده يك درجه بالا ببريد.

با گوجه فرنگي هاي مختلف چه كنيم؟ وينيگرت.

اين يك واقعيت ساده است: گوجه فرنگي خشك شده با غذاهاي دريايي، به خصوص سالاد شاه خرچنگ با يك وينگرت گوجه فرنگي خشك شده خوشمزه است

از گوجه فرنگي خرد شده در آبگوشت استفاده كنيد

آيا مي‌دانستيد كه از گوجه‌فرنگي‌هاي خشك شده مي‌توان براي پر كردن آب سبزيجات استفاده كرد؟ كافي است آنها را با بقيه مواد در قابلمه بريزيد و طبق معمول بپزيد. آنها طعم خوبي اضافه مي كنند. 

دستور العمل گوجه فرنگي پر شده

به دنبال يك پيش غذاي شيك هستيد كه فقط در چند دقيقه جمع شود؟ توصيه مي كنيم گوجه فرنگي هاي خشك شده را با تركيبي از بادمجان، كيپر، پنير و گياهان پر كنيد.

فتا، گوجه فرنگي و زيتون ساندريد روي نان چاودار

شكست دادن اين  ساندويچ كلاسيك نيويوركي و گياهخواري سخت است . گوجه فرنگي خشك شده با تركيب پنير فتا و زيتون براي يك قلب، ميان وعده رضايت بخش يا ناهار كاملاً كار مي كند.

گوجه فرنگي در لازانيا 

از سبك زندگي وگان پيروي مي كنيد؟ سپس فراموش نكنيد كه گوجه فرنگي هاي خشك شده را ذخيره كنيد. آنها به طور بهشتي در اين دستور لازانيا كدو سبز خام گنجانده شده اند .

نكات سرآشپز در مورد نحوه درست كردن گوجه فرنگي

هنوز از گوجه فرنگي خشك شده سير نمي شويد؟ اين نكات را براي حرفه اي ها امتحان كنيد تا براي رضايت بيشتر، گوجه فرنگي خشك شده را از گوجه فرنگي تازه در خانه در آشپزخانه خود درست كنيد. در حالت ايده‌آل از گوجه‌فرنگي رسيده استفاده كنيد، گوجه‌فرنگي رومي انتخاب خوبي است. زيرا داراي محتواي آب بيشتري است. گوجه‌فرنگي‌هاي گيلاسي را از وسط نصف كرده و روي يك ورقه پخت قرار دهيد كه طرف آن را به سمت بالا برش داده شود. نمك دريا يا چاشني ايتاليايي بپاشيد و زير آفتاب ظهر قرار دهيد تا گوجه فرنگي آب خود را از دست بدهد.

نمك در تركيب با نور خورشيد باعث كم آبي گوجه فرنگي ها مي شود تا خشك شوند. مي توانيد به مرور زمان گوجه فرنگي هاي خود را در فر با حرارت ملايم قرار دهيد، اما نتيجه يكسان نخواهد بود. مواظب آنها باشيد. زيرا اگر مدت زيادي خشك شوند طعم خود را از دست مي دهند. پس از آماده شدن مي توانيد آنها را در يك شيشه با روغن زيتون نگهداري كنيد. بسته بندي شده در روغن با چاشني ايتاليايي حبه سير و گياهان تازه آنها براي ماه ها و ماه ها نگهداري مي شوند هميشه آماده استفاده خواهند بود