پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

با فواید انجیر آشنا شوید

اطلاعات مفيد براي خانوم ها

با فواید انجیر آشنا شوید

۵ بازديد

 

با فواید انجیر آشنا شوید

این میوه های خوشمزه بدن شما را از درون تغذیه می کنند. انجیر خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به جلوگیری از کمبود مواد مغذی، تقویت استخوان ها و کاهش وزن کمک کند. آنها مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که پیری را کاهش می دهند و رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو می شوند را از بین می برند.

اگر با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال درمان آن نباشید. این میوه ها به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند شما را منظم نگه می دارند و ناراحتی های شکمی را برطرف می کنند. سیستم ایمنی بدن شما نیز قوی تر خواهد شد. انجیر حاوی ترکیبات گیاهی است که پاسخ ایمنی را تحریک کرده و ژن‌های خاصی را که در عملکرد سیستم ایمنی دخیل هستند، تنظیم می‌کنند.

برای سلامت استخوان ها انجیر بخورید

یک فنجان انجیر خشک تقریباً یک چهارم کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این ماده معدنی زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود از پوکی استخوان و پوکی استخوان محافظت می کند .

بررسی سال 2018 منتشر شده در Sains Malaysiana نشان می دهد که ارتباط قوی بین مصرف انجیر و سلامت استخوان وجود دارد. به گفته محققان، محتوای معدنی این میوه شباهت زیادی به شیر انسان دارد.

چندین مطالعه ذکر شده در این بررسی نشان می دهد که انجیر به دلیل سطوح بالای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. این مواد مغذی از رشد و نگهداری استخوان حمایت می کنند. کلسیم و پتاسیم ممکن است به کاهش نازک شدن استخوان و کاهش از دست دادن کلسیم ادرار کمک کند. علاوه بر این، انجیر دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد التهابی، کاهش قند خون و محافظت از کبد است.

انجیر خشک باعث کاهش وزن می شود

زمانی که این میوه ها در حد اعتدال مصرف شوند، ممکن است به کاهش وزن کمک کرده و غذا خوردن را آسان تر کنند. فیبر موجود در انجیر خشک سیری را افزایش می دهد و گرسنگی را مهار می کند که به نوبه خود به کاهش کل غذای دریافتی کمک می کند. همانطور که انتشارات سلامت هاروارد اشاره می‌کند، رژیم های غذایی با فیبر بالا نه تنها کنترل وزن را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است از بیماری قلبی و دیابت نیز محافظت کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.