پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو آبان ماه 1400

اطلاعات مفيد براي خانوم ها

عادت بد غذايي و نحوه ترك آنها

۹ بازديد

تنقلات شبانه، غذا خوردن احساسي، افراط در غذاي ناسالم، آشنا به نظر مي رسد؟ براي كاهش وزن سريع، اين عادات بد غذايي رايج را كنار بگذاريد.

اين فقط اراده يا فقدان آن نيست كه باعث پرخوري و افزايش وزن ما مي‌شود.  گاهي اوقات، اين همان عادت بدي است كه حتي بدون اينكه متوجه شويد، ايجاد كرده ايد، مانند بيرون رفتن از درب خانه بدون صبحانه، يا خوردن چيپس در مقابل برنامه تلويزيوني مورد علاقه خود.  نكته بعدي كه مي دانيد، يك عادت بد كوچك مي تواند برابر با افزايش وزن باشد.  بدترين بخش اين است كه شما حتي ممكن است متوجه نشويد كه با رژيم غذايي خود چه مي كنيد.

عادت بد: غذا خوردن بدون فكر

دكتر برايان وانسينك، روانشناس غذايي دانشگاه كرنل، كشف كرد كه هر چه بشقاب يا كاسه اي كه از آن غذا مي خوريد بزرگ‌تر باشد، ناخودآگاه بيشتر مصرف مي‌كنيد.

راه حل: از غذاهاي كوچك‌تر بخوريد. سعي كنيد بشقاب شام بزرگ خود را با بشقاب سالاد عوض كنيد و هرگز مستقيماً از ظرف يا بسته غذا نخوريد.

عادت بد: نوشينگ شبانه

افسانه‌هاي رژيم غذايي نشان مي‌دهد كه اگر مي‌خواهيد وزن كم كنيد، خوردن در شب تقريباً هرگز ايده خوبي نيست . اگرچه بسياري از كارشناسان مي‌گويند اين ضرب المثل قديمي يك افسانه محض است. اما يك مطالعه جديد روي حيوانات اين ايده را تاييد مي‌كند كه نه تنها آنچه مي‌خوريد بلكه زماني كه مي‌خوريد نيز اهميت دارد. محققان دانشگاه نورث وسترن دريافتند كه موش‌هايي كه در طول روز غذاهاي پرچرب دريافت مي‌كردند (زماني كه اين حيوانات شب‌زي بايد مي‌خوابيدند) نسبت به موش‌هايي كه رژيم غذايي مشابهي در شب داشتند وزن بيشتري اضافه كردند .

راه حل: رژيم غذايي در اينجا؟ بعد از شام، به خود بياموزيد كه آشپزخانه را براي شب ببنديد. و دندان هايتان را مسواك بزنيد – با دهان تازه تميز شده كمتر غذا بخوريد. اگر هوس شديد داشتيد، 10 دقيقه صبر كنيد. اگر هنوز واقعا گرسنه هستيد، به سراغ چيز كوچكي مانند پنير رشته اي يا يك تكه ميوه برويد.

عادت بد: ميان وعده بي پايان

اين يك عادت بد است كه بسياري در آن مقصر هستند: خوردن ميان وعده به صورت شبانه روزي، اغلب با غذاهاي پركالري كه پر از كربوهيدرات هاي خالي هستند. يك مطالعه اخير در دانشگاه كاروليناي شمالي نشان داد كه اين مشكل فقط براي بزرگسالان نيست: بچه‌ها بيشتر و بيشتر از غذاهاي ناسالم از جمله چيپس شور، نوشابه و آب نبات استفاده مي‌كنند.

راه حل: جسيكا كراندال، سخنگوي انجمن رژيم غذايي آمريكا، مي‌گويد : فقط ميان وعده هاي سالم مانند هوموس، هويج و تكه هاي خيار، ذرت بو داده، ماست و بادام را در دسترس خود نگه داريد . ميز خود را با چيپس سيب زميني يا كلوچه اي كه مي دانيد نمي توانيد در برابر آن مقاومت كنيد پر نكنيد.

چگونه هندوانه را برش دهيم

۸ بازديد

دستورالعمل‌هاي زير را دنبال كنيد تا ساده‌ترين راه بريدن هندوانه را بياموزيد. آيا همه ميوه‌هاي تابستاني محبوب هستند يا طراوت بيشتري دارند؟ بدون توجه به اندازه (رنگ يا شكل)، اجازه دهيد به شما نشان دهم كه چگونه آن را به طور موثر برش دهيد.

برش‌هاي هندوانه

محتواي قند نسبتاً بالاي هندوانه به آن حس بدي مي‌دهد. يك وعده از آن به اندازه يك سيب حاوي قند است. 25 درصد از ويتامين C روزانه، 30 درصد ويتامين A، به علاوه آنتي اكسيدان ليكوپن را به شما مي‌دهد.

نحوه بريدن هندوانه - دو روش

در اينجا دو روش براي بريدن هندوانه وجود دارد:

    براي زماني كه در سالاد، كاسه ميوه ، يا در دستور غذا استفاده كنيد.

    با پوست براي سرو برش خورده در بشقاب يا پيك نيك.

 

با برداشتن نيم اينچ از بالا و پايين هندوانه شروع كنيد.

هندوانه را در يكي از طرف‌هاي بريده شده قرار دهيد. با استفاده از يك چاقوي تيز، از بالا شروع كنيد و به دنبال خط هندوانه برويد، پوست را با دقت برش دهيد. عمق برش شما حدود يك و نيم اينچ خواهد بود.

 

پوست كندن هندوانه را ادامه دهيد. به دنبال رنگ سفيد پوست داخلي، دو تكه از پوست آن را به عرض دو تا سه اينچ برداريد. حتما آنقدر عميق برش دهيد كه فقط گوشت آن را ببينيد. هندوانه را به صورت عمودي نصف كنيد. سپس، هر نيمه را دوباره به نصف برش دهيد تا چهار قسمت قابل كنترل به شما بدهد. سپس مي‌توانيد به شكل‌ها و اندازه‌هاي دلخواه برش دهيد.

 

در ادامه مراحل بريدن هندوانه را نشان مي‌دهيم

مثلث‌هاي بزرگ بگذاريد يا به مربع‌هاي كوچك برش دهيد. اين مكعب‌ها براي يك كاسه ميوه يا سالاد هندوانه و فتا عالي هستند!

هندوانه را به صورت مكعبي برش دهيد

 

با برداشتن نيم اينچ از بالا و پايين هندوانه شروع كنيد.

 

هندوانه را در يكي از طرف‌هاي بريده شده قرار دهيد. با استفاده از يك چاقوي تيز، هندوانه را از وسط بالا شروع كنيد. يك نيمه را كنار بگذاريد. در حالي كه نيمي از آن هنوز ايستاده است، دوباره از وسط نصف كنيد تا يك چهارم هندوانه داشته باشيد.

 

يك ربع را كنار بگذاريد، يك ربع را با قسمت بريده شده روي تخته برش بگذاريد. با يك چاقوي تيز، هندوانه را در عرض آن از يك انتها شروع كنيد. هر برش را به برش‌هاي يك چهارم تا يك و نيم اينچي برش دهيد تا به انتهاي ديگر برسيد. در نهايت، اين كار را با يك چهارم باقي مانده و نيمي ديگر از هندوانه تكرار كنيد. هندوانه را قاچ كنيد.

 

دستور پخت با هندوانه

 

    سالاد زغال اخته هندوانه

    پيتزاي هندوانه

    سالاد خيار هندوانه

     تكه هاي يخ ميوه

    ديپ ميوه پنير خامه اي